reklama

Hong Kong

Po 2 tyzdnoch a 9000 km konecne nejaka civilizacia.Mmmmmmmmmmmmmmmmm, len si tak plavat ulicami Hong Kongu do nekonecna. Hong Kong je presne to, co som ocakaval - uzke ulicky lemovane nekonecnymi mrakodrapmi. Chodniky preplnene krasnymi vonavymi ludmi. Proste uplny opak Ciny. Cesta vlakom z Pekingu nebola nijak zaujimava - konecne som si pozrel zopar filmov, co som mal v pocitaci. Do HK som prisiel poobede, ale hned na stanici som musel vybavit x veci (najst internet, kupit si lokalnu sim kartu, vymenit peniaze atd). Takze som odtial odchadzal az podvecer. Na moje stastie. Kamos Ron, ktory je aj moj sprievodca a byva tu uz 2 roky mi povedal, ze sa mam nastahovat do Causeway bay. Najhongkongskejsi Hong Kong.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ked som vyliezol z metra, vonku uz bola tma a to dodavalo mestu este carovnejsiu atmosferu. Najhongkonskejsi taktiez znamena preplneny a teda nedostatok miesta. To presne zosobnuje aj moja hotelova izba, ktora je tak mala, ze som rad, ze otvorim poriadne dvere. Ehm, teda najprv musim prelozit 2 tasky zo zeme na postel ... ale potom to ide. Hned ako som si nasiel izbu, tak som vypadol za Ronom. Taxiky su tu lacne ako v Cine a Thajsku. Najprv nieco o Hong Kongu. Mesto je v podstate rozdelene na 2 oblasti - ostrovny Hong Kong a potom tzv. poloostrov. Pod zatokou je metro a z jednej strany na druhu sa da ist aj dzunkou (lodou). Jedna cesta stoji 20 euro centov. Nechapem, na com zarabaju. V zatoke sa tiez kazdy den o 20.00 odohrava laserova show. V pristave je vyhliadkove molo, na ktorom hra hudba a do rytmu na druhej strane zatoky hraju svetla mrakodrapov. Niektore maju na streche reflektory alebo lasere. Mam to natocene. Velmi prijemne. V Azii sa teraz konci obdobie dazdov a je to vidiet aj tu. Nastastie je to pekne organizovane. Prsat zacne okolo 17.00 a skonci okolo 23.00. Milujem tu atmosferu. Mesto ma od svetiel taky ruzovy nadych, nad domami tazke oblaky, ja sedim v nejakom bare alebo kaviarni a vonku bubnuje dazd. A prijemnych 24 stupnov. Aj ked posledny den teploty klesli na 15 stupnov - hongkongcata vytiahli zimne bundy a sale. Pre mna stale tropicke teplucko. S Ronom som sa stretol okolo osmej vecer v dalsiej vychytenej stvrti Central. V podstate kazda firma, co nieco znamena vo svete financii tu ma svoju kancelariu ... alebo budovu. A kedze Hong Kong nikdy nespi, tak hned vedla najmodernejsich budov su ulicky s barmi, kam sa vecer chodia zapijat obchody. Ja som dorazil vo stvrtok, najlepsi cas. Do 22.00 zvacsa byvaju happy hour - pivo, ktore normalne stoji okolo 5 euro, je za polovicu, popripade drinky su 1+1. Najprv sme sli do ruskeho baru Balalajka. Vo vnutri je jedna miestnost, nieco ako velka mraznicka. Aby bolo zaistene, ze vodka ma tu spravnu teplotu, aj ked vonku je 30 stupnov. Dal som si cokoladovu chilli vodku. Mnam, taka zmrzlinka. A dalsie a dalsie bary nasledovali v rychlom slede. Videl som miesta, ktore vyzerali luxusnejsie ako Ritz, dalsie mali cisto europsku muzsku klientelu a lokalne baby, ktore prisli lovit buducich bohatych muzickov. Ja som velmi otvoreny clovek, ale musim sa priznat, ze ten pohlad na bar, kde 80% chlapov ma nad 60 rokov a kazdeho z nich masirovala aspon jedna 17 rocna aziatka, bol trochu bizarny. Bol som aj v rockovom bare, kde si ludia davali na drinky servitky, aby im niekto nieco do nich nehodil. A tak dalej. Moj hlavny bod programu - zohnat fotak. na internete som si nasiel najlepsie ulice na nakupy a hned na druhy den sme sa ja a moja opicka na pleci vybrali na druhu stranu zatoky na nakupy. Nastastie to tu funguje podobne ako vo vacsine azie - podobne obchody sa zgrupuju vedla seba. Cize najdete stvrte, kde sa predavaju iba mobilne telefony, alebo vysiace zamky, alebo kosacky alebo cokolvek. Nasiel som tu dokonca aj obchod cisto s lyziarskym vybavenim. Cudujem sa, ze bol jediny - mala vynimka. Kedze som si chcel pozriet trochu aj ine casti mesta ako tie barove, a z metra sa to moc neda, tak som si zobral taxik. Zavelil som Kowloon (poloostrov), pohodlne som sa oprel a isiel som si oci vyocit. Po asi 15 min mi zacalo byt divne, ze este stale nie sme na ceste do tunela ani na most, tak som zacal taxikarovi vysvetlovat, ze chcem ist na druhu stranu. On ze jasne jasne, otocil auto, chvilu sme bludili po mojej strane mesta a on ze: a sme tu. Pozeram na neho ako bager na tvrdu zem - zas som mu zdoraznil Kowloon ... druha strana. Chapem, ze moja kantonstina nema najlepsi prizvuk, ale ked niekto povie v BA taxikarovi, ze Dubafa, tak asi uhadne, ktora stvrt tym bola myslena. On na to: ahaaaaaaa, povozil ma 5 minut a zas zastal. Ze sme tu. Ukazal som mu na mape, ze kam chcem ist - toto byva vzdy posledna moznost. Lebo ukazovat aziatom mapu je ako vysvetlovat blondine nakresy elektrickych obvodov. On ze ahaaaaaaa. Otocil auto a sli sme spat. Medzi tym sa taxameter dostal na 100 HKD (asi 9 euro), co su na tunajsie pomery strasne peniaze. A kedze som viac nemal, tak som mu povedal, nech mi zastavi (na dialnici), hodil som mu papierovu stovku do ksichtu a vypadol som. Ako si tak kracam, sledujem, ze okolie mi je povedome. Bol som asi 500 metrov od miesta, kde som do auta nastupil. Pekne sa ten den zacal. A co nasledovalo, nebolo o moc lepsie. Ked som sa konecne metrom dostal, kam som chcel, hned som zacal snorit po obchodoch s fotakmi, kto ze ma ten moj. Aj ked su to normalne kamenne obchody, tak ziadny produkt nema vysacku a ceny sa dohaduju priamo na mieste. Medzi tym som zistil, ze moj fotak by mohol stat okolo 18 000 + prislusentvo. Potreboval som jeden obchod, ktory pojde pod tuto cenu. V jednom z prvych obchodov bol vcelku prijemny chalan a po dlhom a tvrdom vyjednavani hovori: ok - fotak, aj s prislusenstvom za 16 000. Zobral som si vizitku a kedze to bol iba 3. obchod a este asi 20 ma ich cakalo, tak som sa rozhodol ist dalej. Cely den sa ponuky rovnali plus minus 18 500, tak okolo 19.00 som sa vratil do toho obchodu, ze teda ok, za 16 000 to beriem. Chalan s ktorym som to dojednaval tam uz nebol, ale bol tam iny, s ktorym som sa tiez dohadoval a on mi hovori - a preco chces tento objektiv, kup si tento lepsi. Dam ti ho iba za 4000 extra. Fakt je, ze taky objektiv u nas stoji 9000HKD. Ja ze ok. On na to - no ale preco vlastne by si si kupoval tento objektiv, ked mame aj ten super najlepsi iba za 12 000. To uz bolo trochu moc. To si fakt mysli, ze ma dokaze prehovorit, aby som len tak minul o 1000 euro viac, ako som planoval? Ja ze ne, ze chcem len ten jeden, na ktorom sme sa dohodli. On ze to tu nema, ze mam prist na druhy den. Zacal som rozmyslat, ze chcem len to telo. On na to - nie, ja ti predam iba telo s tym najdrahsim objektivom. Alebo si kup lacnejsi fotak, ked nemas na lepsi objektiv. Inak nemame deal. Povedal som mu (po slovensky), nech si vysere oko a pobral som sa dalej. Cely den zabity. Hong Kong je sice mesto sexu, ale netusil som, ze so mnou takto rychlo vy*ebu za jeden den. A hned dvakrat. A este sa mi to ani pacit nebude. O ulicu vedla pred obchodom s foto vecami stal taky prijemny starky. Zo zvyku som vosiel. Mal moj Canon. Drsne som mu povedal, ze chcem serioznu cenu, lebo uz sa cely den flakam po fotoobchodoch. On ze 17 800. Cena ok, skusam zjednavat - mam ponuku za 16 000. On na to: jasne, to poznam. A povedali ti ze ho nemaju, alebo ze mas prist na druhy den? No jo, dostal ma. Cela prax vyzera tak, ze ked predavac vidi, ze ta nezlomi na pre neho vyhodnu cenu, tak ti povie nejaku ovela lepsiu, aby si sa potom tesil, ze mas co chces a v ostatnych obchodoch porovnas, ci motyka nevystreli, ale v zasade vsetko odmietnes. Ved uz mas to svoje dohodnute. Samozrejme lepsia ponuka sa nenajde, ty sa jak taky jolo vratis naspat a vtedy ti predavac zacne nukat x dalsich doplnkov. Ked nechces, tak ti povie, ze fotak tu aj tak nema, prid zajtra. A dalsi den znovu dookola to iste, az kym sa clovek nedostane do casovej tiesne a kupi si co mu davaju. Alebo exploduje. Asi takto by to malo fungovat. No neviem. Mily starky mal pre mna fotak, obvolal par kamosov, do 15 min mal aj objektiv a blesk. Ak ten fotak vydrzi viac ako rok, tak som usetril asi 1000 euro oproti cene u nas. A mozno ho predam o 800 euro drahsie, ako som ho kupil a pojdem v januari na tyzden do HK na vylet. Inak som z Hong Kongu toho moc nevidel, zato zazil az az. Spavat chodim o 3.00 najskor. Ale vstavat je tazke. Jednak spim kratko ... a okrem toho nemam v izbe okno. Dnes som sa vybral na vylet do Macau. Z Hong Kongu tam jazdia kazdu hodinu lode, rychlolode aj vrtulniky. Ako som sa tak plavil, do neznamych koncin, citil som sa ako Vasco da Gamma - zdevastovany a na pobliti. Nikdy som sice nebol v Las Vegas, ale podla pohladnic by som povedal, ze je to to iste ako Macau - kasina a hotely ako MGM, Venezia, Hard Rock. Ziadne hodiny. Horda nervoznych ludi. Paci sa mi, ze ako byvala portugalska kolonia, si este stale drzia stare zvyky. Napriklad rtugalstina je oficialny jazyk a vsetky informacie su cinsky aj portugalsky. Male ulicky stareho mesta popretkavane mnozstvami neonov. Romantika. Od samej lasky k jedlu som si kupil miestnu specialitu - listkove cesto a v nom zapecene nieco ako sladka prazenica. Spat ku kasinam. Su na kazdom kroku. Tie vacsie su rozlohou porovnatelne s 2 - 3 futbalovymi ihriskami. Ja som sa vybral do MGM Grand. Cely pribeh skratim. Prehral som asi 50 euro. Ale aj tak skore Ivan vs. svetove kasina = Ivan je este stale asi 50 euro v pluse. Hadam sa mi teraz zacne darit v laske. Aspon pero som im ukradol. A zaneradil zachod. Dnes vecer este rozlucka s HK a specialne s red light districktom a zajtra vyrazam vustrety svojmu osudu - final destination, Thajsko. Este predtym poriadne zneuzijem VIP salonik na HK letisku. A kedze mam v Bangkoku na prestup do Phuketu asi 3 hodiny, tak aj tam sa vyblaznim v Diners saloniku. A zas ma zacalo bavit vyplnat tie stupidne papieriky k vizam. Napr.: Sex? Yes. Zamestannie: spekulant.Dopravny prostriedok: ponorka. Meno lode: Poseidon. Nikto to tu necita. Iba raz sa stalo, ze za mnou utekal chlapik, s papierikom. Ze som zabudol napisat moj telefon na Slovensko. Ale jasne, nech sa paci 0038 765 ...

Martin Konecny

Martin Konecny

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vystudovany na UK v Bratislave, momentalne mam 2 zamestania. Zenaty, mam 2 prekrasne dcerky Lauru a Danku. Ked si najdem nejaky volny cas, rad sa venujem horolezectvu, horskemu bicyklovaniu, kamaratom, no toho casu skutocne nie je vela. Rad spoznavam novych ludi, krajiny, kultury. Raz by som rad precestoval na bicykli celu Europu, mozno i dalsie casti sveta, no na to momentalne nie su financie Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu